Skip to content

Oj, var tog tiden vägen?

februari 22, 2012

Snart mars. Snart två månader sen jag bloggade. Jag fattar inte var tiden tog vägen?!
Jag har spenderat min tid med att få ordning på allt och inget. Mig själv, mina tankar, våra rutiner här hemma, funderingar kring framtiden gällande jobb etc. Och under tiden bara gick dagarna.
Och på något konstigt sätt hände saker. Bra saker. Flera bra saker.
Jag känner mig mycket mer positiv nu, som jag lovade att jag skulle bli. Inom vissa områden är jag fortfarande totalt pulveriserad men jag är mycket mer selektiv, jag vet vad jag vill och inte vill, vad jag tolererar och vad som ska få en chans. Och jag är inte rädd för att vända ryggen mot sånt jag tidigare hade behållit av rädsla för att det var allt jag hade. Nu säger jag nej och går vidare.

Träningen går väldigt bra, jag känner mig starkare och piggare och jag märker på kroppen att den ändras på ett bra sätt. Jag har inte gått ner så mycket men all träning sätter ändå spår. Sen att jag borde ta mig i kragen och sluta äta kakor i tid och otid är en annan sak. Men samtidigt känner jag att jag kan unna mig det ibland. Det är inte hela världen. Det är bättre att jag är snäll mot mig själv.

Jag har så mycket att vara tacksam för känner jag. Och det är en så skön känsla. Jag stannar i den.

No comments yet

Kommentera

